Contact opnemen
In de onderstaande FAQ wordt antwoord gegeven op veelgestelde vragen. Indien uw vraag hier niet bij staat kunt u hier contact opnemen:
Adres
Kromme Nieuwegracht 18
3512HH Utrecht
030-2006767
info@restaurantmaeve.nl
Lunch | vrijdag en zaterdag | aanvang 12:00-13:00 uur
Diner | dinsdag t/m zaterdag | aanvang 18:30-19:30 uur
Maeve sluit om 16.30 uur na lunch en 24.00 uur na diner.
Wintersluit:
29 December 2024 t/m 13 Januari 2025
FAQ
Reserveren
Er kan uitsluitend worden gereserveerd via het online reserveringsysteem. De meest recente beschikbaarheid is in het reserveringsysteem in te zien.
Voor gezelschappen vanaf 7 gasten wordt graag een passend voorstel voorgesteld, hiervoor kan contact worden opgenomen via het bovenstaande contactformulier.
De mogelijkheid tot het wijzigen van een reservering is afhankelijk van de beschikbaarheid. Indien u het aantal personen van uw reservering wenst te wijzigen, is dit alleen mogelijk wanneer er een tafel beschikbaar is voor het gewenste aantal personen. Indien u bijvoorbeeld voor vier personen heeft gereserveerd, is het niet automatisch mogelijk om ook met twee personen te komen. In dit geval dient er een tafel beschikbaar te zijn voor twee personen.
De reservering kan worden gewijzigd via de bevestigingsmail, met de knop 'wijzigen'. Mocht dit niet online mogelijk zijn op het moment van uw verzoek, dan is er op dat moment geen mogelijkheid om uw reservering te wijzigen. Neem in dat geval contact met ons op.
Voor het maken van een reservering is een aanbetaling van €25 per gast van toepassing. De aanbetaling wordt in mindering gebracht op de rekening. Het doel van de aanbetaling is het voorkomen van last minute annuleringen of 'no-show'.
Een reservering kan kosteloos worden geannuleerd tot 24 uur. Bij annulering buiten de annuleringsperiode en bij 'no-show' wordt de aanbetaling niet teruggestort.
Bij annulering wegens een situatie van overmacht kijkt het team graag persoonlijk met u naar een passende oplossing.
Wanneer er geen beschikbaarheid meer is voor een specifieke datum is het mogelijk plaats te nemen op de wachtlijst. Wanneer er beschikbaarheid vrijkomt voor deze datum ontvangt u een automatisch bericht via email. Op deze manier stellen wij u direct op de hoogte zodra een tafel vrijkomt.
Er kunnen meerdere gasten plaatsnemen op de wachtlijst voor dezelfde datum. Alle gasten zullen tegelijkertijd een bericht ontvangen. Er wordt geen volgorde of rang gehanteerd; alle deelnemers hebben gelijke kansen.
De wachtlijst is geheel vrijblijvend en het is uiteraard mogelijk om uit te schrijven van de wachtlijst.
Een reservering kan eenvoudig worden gewijzigd of geannuleerd. Dit kan met de knop ‘wijzigen’ of ‘annuleren’ in de bevestigingsmail.
Maeve biedt mogelijkheid voor semi private dining vanaf 16 tot 40 gasten. Graag denken wij mee om tot een passende invulling te komen voor een lunch of diner. Neem hiervoor contact op via het bovenstaande contactformulier.
Toegankelijkheid
Het restaurant is toegankelijk voor gasten met een rolstoel, scootmobiel of rollator. Graag vernemen wij dit vooraf in verband met het klaarzetten van de oprijplaat bij de ingang.
De toiletruimte bevindt zich in de werfkelder, welke enkel via een trap te bereiken is.
Honden zijn niet toegestaan wegens hygiene met de open keuken. Assistentiehonden zijn hierop een uitzondering.
Bereikbaarheid
Vanaf station Utrecht Centraal is de loopafstand 14 minuten. De meest nabijgelegen bushalte is Janskerkhof (1 minuut loopafstand).
Parkeerplaats Janskerkhof (5 minuten loopafstand)
Parkeergarage Kruisstraat (8 minuten loopafstand)
Menu aanpassingen
De keukenbrigade houdt uiteraard rekening met een allergie; een aangepast menu wordt met zorg samengesteld.
Wij vragen je om dit vooraf kenbaar te maken bij het maken van de reservering.
Op de dag zelf kunnen wij geen wijzigingen meer doen in het menu om te voldoen aan een allergie of dieet. Het is mogelijk dat voor aanpassingen in het menu een toeslag wordt berekend. Bij twijfel of aanvullende vragen kun je contact opnemen met het bovenstaande contactformulier.
De keukenbrigade houdt uiteraard rekening met een dieetwens. Wij vragen je om dit vooraf kenbaar te maken bij het maken van de reservering.
Helaas kunnen wij niet voldoen aan veganistische eetwensen.
Op de dag zelf kunnen wij geen wijzigingen meer doen in het menu om te voldoen aan een allergie of dieet. Het is mogelijk dat voor aanpassingen in het menu een toeslag wordt berekend. Bij twijfel of aanvullende vragen kun je contact opnemen met het bovenstaande contactformulier.
De keukenbrigade houdt uiteraard rekening met een zwangerschapsmenu. Wij vragen je om dit vooraf kenbaar te maken bij het maken van de reservering.
Voor zwangere dames is een aangepast menu met zorg samengesteld. In dit menu worden de richtlijnen van het Voedingscentrum aangehouden. In enkele sauzen zal echter een kleine hoeveelheid verhitte alcohol verwerkt zijn, zoals azijn of wijn. Deze sauzen worden urenlang (8 tot 48 uur) op zeer hoge temperatuur verhit en ingekookt.
Qua dranken is een non-alcholisch aperitief en een non-alcoholisch bijpassend arrangement beschikbaar.
Het is niet mogelijk om de aanpassingen discreet, ofwel onmerkbaar voor de andere tafelgenoten, te serveren. De aanpassingen in het menu zijn zichtbaar en kunnen niet 'in het geheim' worden verzorgd.
Op de dag zelf kunnen wij geen wijzigingen meer doen in het menu om te voldoen aan een allergie of dieet. Het is mogelijk dat voor aanpassingen in het menu een toeslag wordt berekend. Bij twijfel of aanvullende vragen kun je contact opnemen met het bovenstaande contactformulier.
Er is geen kindermenu beschikbaar. Voor jonge kinderen raden wij aan een keuze te maken van de à la carte menukaart.
Cadeaubon
Cadeaubonnen zijn online te bestellen. Op de site klikt u rechtsonderin de pagina op 'cadeaubon kopen'.
De vouchers zijn beschikbaar met verschillende bedragen. Het is niet mogelijk zelf een bedrag in te voeren.
Er zijn helaas geen fysieke cadeaubonnen beschikbaar. De vouchers zijn enkel online te bestellen.
Op de website zijn verschillende geldbedragen beschikbaar:
€50, €100, €150, €200, €300 en €400
De cadeaubon kan online worden verzilverd bij het maken van de reservering.
Het is ook mogelijk een cadeaubon te verzilveren na het maken van de reservering. Wanneer u de voucher code en reserveringsgegevens via het bovenstaande contactformulier toestuurt, zal dit door het team worden gekoppeld aan uw reservering.
Het is mogelijk om meerdere cadeaubonnen te verzilveren bij een reservering. Wanneer u de voucher code(s) en reserveringsgegevens via het bovenstaande contactformulier toestuurt, zal dit door het team worden gekoppeld aan uw reservering.
De cadeaubon kan online worden aangegeven, de voucher code kan worden aangegeven bij het maken van de reservering.
Het is ook mogelijk de cadeaubon te verzilveren na het maken van de reservering. U kunt de voucher code en reserveringsgegevens via het bovenstaande contactformulier toesturen.
Overige verzoeken
Er is geen terras beschikbaar.
Ja, Maeve beschikt over airco, waardoor een aangenaam klimaat kan worden gewaarborgd.
Het is mogelijk om een gast een feestelijke verrassing aan te bieden. Enkele suggesties zijn:
fles champagne
oesterproeverij
kaviaar
Graag worden uw contactgegevens ontvangen via het bovenstaande contactformulier. Een betaalverzoek zal per mail worden verzonden.
Er is een bijpassend wijnarrangement beschikbaar bij het menu. Het is ook mogelijk te kiezen voor een proefarrangement (halve glazen). Naast het wijnarrangement is er ook een non-alcoholisch arrangement beschikbaar.